« Terug
Thomas Leeters

Thomas Leeters (23)

Digital Marketeer

Beschrijf je onderneming? 

In januari startte ik met de hulp van BAAS mijn eigen online marketing bureau in Antwerpen. Hiermee antwoord ik op de groeiende vraag naar digitaal advies en een marketingaanpak die mee is met z’n tijd. Mijn klanten zijn vooral KMO’s en startende bedrijven die willen groeien en professioneel begeleid willen worden om zo het meeste te halen uit hun marketingbudget. Ik help bij het opbouwen van naamsbekendheid, verkeer naar je website, webshop of dergelijke en zorg ervoor dat m’n klanten hierdoor meer omzet draaien. Naast online marketing doen we ook volledige webprojecten (development, webdesign, huisstijl,…) in samenwerking met andere jonge ondernemers.

Wanneer ben je gestart als zelfstandige?

Januari 2015

Waarom ben je gestart als zelfstandige?

Ik heb me altijd meer ondernemer gevoeld dan marketeer. De risico’s die horen bij ondernemen spreken me nu eenmaal meer aan dan de zekerheid door te werken voor een baas. Ook ben ik ervan overtuigd dat ik m’n klanten beter kan helpen zonder die typische 9 to 5 instelling zoals in de meeste bedrijven. Nu is het alles of niets. Presteren of stoppen. Dat motiveert me.

Hoe heeft BAAS geholpen in de ontwikkeling van je onderneming? 

Een bedrijf starten is één ding. Er een succes van maken een ander. BAAS hielp me een antwoord te vinden op de honderden vragen die ik me stelde bij het opstarten van m’n bedrijf. Ik kreeg nuttige tips en kwam in contact met mede-ondernemers met elk hun eigen ervaring en visie. Dat hielp en motiveerde me enorm om door te zetten.

Wat zijn de plannen voor volgende jaren?  

Goede vraag. Momenteel heb ik een mooi klantenbestand kunnen uitbouwen, dus groeien is de volgende logische stap. Nu dien ik de keuze te maken om me te specialiseren als marketing bureau of me te richten op een ruimer aanbod met volledige webprojecten. We zien wel wat de toekomst brengt.

Heb je nog tips voor andere jonge ondernemers? 

De grootste fout die je kan maken is wachten op het ideale moment. Heb je een idee en heb je de mogelijkheden om er een succes van te maken, take a leap of faith. Er komt geen ideaal moment en er bestaat geen waterdicht businessplan. Door te starten leer je enorm veel bij (je moet wel), bouw je een netwerk op en presenteren er zich mogelijkheden waar je eerder nooit aan had gedacht. En als je jong bent, wat heb je dan te verliezen? Ookal wordt het geen succes, je leert enorm veel bij en het zal één van de interessantste periodes van je leven worden